torsdag 5. august 2010

Kjoleprosjekt del 3

Nå kommer det litt om overdelen til kjolen. Jeg lagde mønster egentlig helt ut av det blå og sydde opp en lerretsmodell. Den prøvde jeg på bysten, men selvfølgelig også på meg selv etter å ha endret litt. Deretter overførte jeg endringene på papirmønsteret, og det ble slik:


Videre klipte jeg til en ny lerretsmodell, kun med sømmonn nederst, i sidene og midt bak, og festet den på bysten igjen. Den sitter ikke noe særlig bra på den, men på meg ser det bra ut så jeg satser på at mønsteret er bra nok. Fasongen på bysten er ikke helt lik meg kan man vel si så inn mot armene og over brystet ser det ut som det blir for mye vidde.



Et nærbilde av wienerfoldene som er med på å gi nok vidde over brystene:



Slik blir det bak. Stroppene må jeg bare lage så lange det går (har ikke nok) og sy på bånd resten og bruke det som knyting i nakken.


Hvordan lukningen i ryggen blir kan dere lure på;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar